EUROVİSİON 2015 ŞARKILARI YAZI DİZİSİ – 3

1620728_10202999342887433_1314597565_nCem Bulut yazdı..


Birkaç günlük aradan sonra Eurovision 2015 şarkıları yazı dizimize devam ediyoruz. Bugün Belarus, Rusya, Danimarka, Arnavutluk ve Romanya’yı ele alacağım. Fakat önce kısa bir hatırlatma yapmak istiyorum.

OGAE International’ın her sene düzenlediği Eurovision oylaması başladı. Şuradan ilgili haberimizi okuyabilirsiniz. Puanlarınızı biran önce verin, oylama her an bitebilir.

Hatırlatmamı da yaptığıma göre artık şarkılara geçebiliriz.

 Time – Uzari&Maimuna (Belarus)

2004 yılından beri kesintisiz her yıl İngilizce bir şarkıyla katılıp 4 kez finale çıkmayı başaran – yani pek başarılı diyemeyeceğimiz- bir ülke Belarus. En iyi derecesi 2007 yılında kazandığı altıncılık. Bunun sebeplerini tartışalım desem sayfalar yetmez. O nedenle o konuya hiç girmiyorum.

Şarkıda sesini duyduğumuz erkek 23 yaşındaki Uzari oluyor. Gerçek ismi Yuri Navrotsky. Daha önce de Belarus ulusal finaline iki kez katılmış ve 2011 yılında Eurovision sahnesinde Anastasia Vinnikova’nın back vokallerinden biriymiş. Ve ayrıca 2014 Junior ESC’de Belarus’un şarkısı Sokal’ın bestesini yapmış.

Kemanıyla kulaklarımızı bir hoş eden 34 yaşındaki isim ise Maimuna. Rusya doğumlu bir Beyaz Rus kendisi. Daha önce Eurovision ile hiç işi olmadığı için buraya yazacak bir şey yok. Müzik hayatına 1990 yılında başlayan bir keman virtüözü olduğunu söylemem yeterli olacaktır.

Bestesini Uzari, sözlerini Gerylana ve Maimuna’nın yaptığı Time, bol bol keman yedirilmiş sıradan bir şarkı. Bence kemanı çıkartınca pek bir şey kalmıyor geriye. O nedenle sahnede keman odaklı bir şov yapmaları gerektiğini düşünüyorum. Hatta kliplerinin aynısını bile yapabilirler. Şarkıyı biraz daha hareketli hale getirirseler bu sene de finale çıkabilirler. Ama hep dediğim gibi Eurovision sürprizlerle dolu bir yarışma. Bu şarkıda öyle hemen kesip atılacak bir şarkı değil. Neyse bekleyip göreceğiz artık.

A Milion Voices – Polina Gagarina (Rusya)

Ahh Rusya ahh! Dünya kadar toprağın var, neyine yetmiyor da gidip Kırım’ı alıyorsun. Sonra da yuhalanıp ertesi yıl barış şarkılarından medet umuyorsun. Eurovision toplumu Rusya’ya geçen yıl kızmış olabilir ama benim gibi düşünen binlerce kişi Rusya’ya Buranovskiye Babushki babaannelerinden beri çok kızgın. Tamam, anlıyoruz bu yarışma asla eskisi gibi olmayacak. Müzik eskiden olduğu kadar ön planda hiçbir zaman olmayacak ama bu kadar da uzaklaşmasın müzikten Allah aşkına. Bütün Avrupa’yla dalga geçer gibi Tahtalıköy halkını yarışmaya sokuyorsun, e tabi ‘farklılık’ deyince kanatlanıp havalara uçacak gibi olan sığ Avrupa seyircisi de hemen ikinciliğe yükseltiyor bu saçmalığı. O gün bugündür Rusya’yı her yarışmada ben yuhalardım zaten. Geçen sene başkaları da yuhaladı. Nitekim bu yarışmanın gidişatı hiç iyi değil efendiler. Daha ne mantıksızlıklar göreceğiz bakalım.

On parmağında on marifet Polina Gagarina şarkıcı, söz yazarı, oyuncu ve model olarak her yoldan kendini geliştirmiş. 2003 yılından beri aktif olarak marifetlerini sergiliyor. Eurovision 2015’in en güzellerinden biri aynı zamanda. 9 Mart’ta Rusya’yı temsil edeceği açıklanmıştı.

A Million Voices şarkısını ortaya çıkarmak için dünyanın dört bir yanından toplanan yazarlar takımı kurulmuş. Bu ekip Gabriel Alares, Joakim Björnberg, Katrina Noorbergen, Leonid Gutkin, Vladimir Matetsky isimlerinden oluşuyor. Kısaca “Nolur bizi bir daha yuhalamayın, çok utanıyoruz.” diyen bir şarkı A Million Voices. Anketlerden ve izlenme oranlarından anladığımız üzere zirvenin adaylarından biri.

The Way You Are – Anti Social Media (Danimarka)

60’ların müziğinden esinlenen Anti Social Media, yine bizlere 60’ları anımsatan The Way You Are ile Danimarka’yı temsil edecekler bu sene Viyana’da. The Beatles gibi grupların basit ve mutlu ruh hallerini tekrar canlandırmayı kendilerine görev edinmişler. İyi etmişler. Şarkı her ne kadar o ruha sahip olmasa da bizi sıkmadan kendini dinletiyor. Finale yükselirler mi, yükselirseler kaçıncı olurlar bilmiyorum. Ama karşımıza çıkarsa dinleriz işte.  Danimarkalı yapımcı, besteci ve söz yazarı Remee yapmış şarkıyı. Remee, 2008 yılında Almanya’yı temsil eden Disappear isimli şarkıyı da yazan ekipte yer almış. Pek bir numarası yok zaten şarkının. Danimarka nadastan çıkmamış hala.

I’m Alive – Elhaida Dani (Arnavutluk)

Ve geldik benim zirve adayıma. 17 Şubat 1993 doğumlu Elhaida Dani 2008 yılında beri aktif olarak müzik piyasasında yer alıyor. 2009 yılında Star Academy Albania yarışmasını kazandıktan sonra meşhur olan Dani 2012 yılında Top Fest yarışmasını kazanmış. Aynı yıl katıldığı The Voice of Italy (O Ses İtalya) yarışmasını halk oylarının %70’ini alarak kazanarak İtalya’da da bir star olmuş. İlk teklisini de İtalya’da yayınlamış zaten.

Aralık 2014’te 53. Festivali i Këngës’i Diell isimli şarkıyla kazanıp Arnavutluğu temsil etmeye hak kazandı. Fakat daha sonra bu şarkı besteciyle anlaşılamadığı içi geri çekildi ve Mart ayında I’m Alive şarkısı ve klibi yayınlandı. Sanırım bu olay Arnavutluğun tarihinde yaşadığı en şanslı olay oldu.  Diell isimli şarkıyı aşağıdan dinleyebilirsiniz ya da dinlemeyin, ben şahsen tavsiye etmiyorum dinlemenizi. Çook sıkıcı çünkü.

Gelelim I’m Alive’a. Kosovalı Arnavutlar Zzap ve Chriss’in bestesini yapıp Arnavutçasını Sokol Marsi’nin İngilizcesini Linda Haliminin yazdığı bir şarkı. Arnavutçasıyla ilgili bulabildiğim tek video şu:

Şarkıyı ilk dinlediğimden beri bırakamıyorum. Bugüne kadar benim favorilerim nadiren birinci olmuşlardır. O nedenle kendimi fazla gaza getirmekte istemiyorum aslında. Sırf Arnavutluk olduğu için birinci olamayacağı düşünülse de ben biraz daha iyimser düşünüyorum bu konuda. Aslında bu şarkı üzerine söyleyecek çok şey var ama fazla uzatmak istemediğim için bu kadar yeterli diyorum. Umarım iyi bir dereceyle yarışmayı tamamlar.

De la capăt – Voltaj (Romanya)

Nedendir bilinmez ama ben Romanya’nın şarkılarını hep severim. Her sene favori listemde olurlar. Genelde kazanamayacaklarına da emin olurum ama severim. Bu sene de geleneği devam ettiriyorum. Evet, vasat bir şarkı. Evet, finale çıkması bile garanti değil. Ama güzel şarkı be. Ulusal elemede kazanmayı hakketmediği bazı kesimler tarafından dile getiriliyor. Bunun yorumunu size bırakıyorum zira diğer favori de gayet güzel bir şarkıydı. (https://youtu.be/aSX3opAIewk) Fakat Roman halkı Voltaj’ı tercih etti.

De la capăt’da yine alttan alttan sosyal mesaj vermeyi ihmal etmiyor. O Allah’ın emri zaten. Yarışma iyice mesaj konferansına döndü. Neyse tamam sakinim. Tekrar o konuyu açıp sinirlenmeyeceğim.

Voltaj 1982 yılından beri aktif olarak müzik yapan bir pop-rock grubu. Kariyerlerine 10’dan fazla albüm sığdıran başarılı bir grup.  Ve sayısız üye gruba girip çıkmış.

Şarkının Romanca ve İngilizce versiyonları bulunuyor ve büyük ihtimalle grup yarışmada, resmi Eurovision albümündeki gibi, İngilizce-Romanca karışık versiyonu ile sahneye çıkacak. Başta da dediğim gibi şansları yok denecek kadar az. Ama ben severek dinlerim şarkıyı.

Bu yazımızın da sonuna geldik. Önümüzdeki yazıya ilk yarıfinalin son şarkısıyla başlayacağız ve ilk yarıfinali böylece tamamlamış olacağız. İkinci yarıfinal ilki kadar heyecanlı geçmeyecek. Çoğu favori ilk yarıfinalde çünkü. Yorumlarınızla katkıda bulunursanız sevinirim.

Reklamlar

EUROVİSİON 2015 ŞARKILARI YAZI DİZİSİ – 3” üzerine bir yorum

  1. OGAE Turkey çatısı altında yazan bir yazarın yuhalama gibi çocukça bir eylemi desteklemesi cidden hayret verici. Rusya her ne yapmış olursa olsun oraya çıkan herhangi bir sanatçının böylesine bir tepkiyi hak ettiğini düşünmüyorum. Sizden de daha olgun bir tavır beklerdim.

    Beğen

Fikrinizi Lütfen Bizimle Paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s