ALMANYA, STOCKHOLM’DE YARIŞACAĞI ŞARKIYI ARIYOR

  

Ulusal finaller serimiz bu sefer Almanya ile devam ediyor. Arkadaşımız Hüseyin sizler için Unser Lied Für Stockholm’u yorumluyor.

Arkadaşlar merhaba, ulusal finalleri değerlendirdiğimiz yazı serimizde sırada “Büyük Beşli” olarak adlandırılan ülkelerden Almanya var. Malumunuz son senelerde “Big 5” ülkeleri başarıya hasret. 1997’den bu yana bu 5 ülkeden birincilik bayrağını dalgalandırma şerefine ulaşabilmiş tek bir ülke var, o da Lena sayesinde Almanya. Yarışma tarihinde yarışmaya en çok sayıda katılımı bulunan ülke olan Almanya; 1996 dışında aralıksız her sene yarışmada yer aldı! 1982 ve 2010 senelerinde yarışmayı kazanan Almanya, tam 6 defa ise listenin en alt basamağında yer aldı. Geçen sene de Ann Sophie ile birçok kişinin kalbini kazanmış gözükseler de, finalde 0 puanla sonunculuğu paylaştılar komşuları ve ev sahibi Avusturya ile. “Unser Lied für Stockholm” isimli ulusal final ile bu sene temsilcilerini belirleyecek olan Almanlar, bakalım 10 şarkı içerisinden kimi seçecek…
1) Alex Diehl – Nur ein Lied; Şarkıyı ilk dinleyişimde hiç şans vermedim. Çok sade ve basit geldi. “Eline gitarını almış tombul Alman abimiz, şarkısını okuyor. Tipik bir Alman ulusal final şarkısı, ama kesinlikle seçilemez.” diyordum ki, sözlerini inceleyince, “barış” teması ve geçen seneki acı Paris saldırılarına atıfta bulunduğunu gördüm. İşte bu sebeple, az da olsa bir seçilme şansı veriyorum artık. Yine de bence seçilme şansı gerçekten ama gerçekten çok düşük. Hele ki böyle bir listede.
2) AVANTASIA – Mystery Of A Blood Red Rose; Kırmızı gülden damlayan kanlarla yerde bir göl oluşur ve üzerine de bir tabanca koyarsanız tamamdır. Bu nasıl arabesk bir şarkı ismidir yahu. Bu ayrıntıyı geçip şarkıya gelince, ben hayran kaldım doğrusu. Rockseverler bayılacaktır, seçilirse seveni de çok olacaktır eminim. Şarkı ile ilgili tek isteğim, bir tık daha hızlı olsaydı keşke ritmi, işte o zaman tadından yenmezdi. İddiası yüksek olanlardan, umarım da seçilir.
3) Ella Endlich – Adrenalin; Bana sorarsanız tam bir Eurovision şarkısı bu. Bu arada adı yanıltmasın sizi, şarkı Almanca. Melodisi kıpır kıpır, nakaratı güçlü, Ella’nın sesi de etkileyici. Daha ne olsun! Seçilirse sevineceklerimden birisi bu şarkı, şansı bol olsun!
4) Gregorian – Masters of Chant; Şimdiden ulusal finali de Eurovision’u da kazanacak diyenler var bu şarkı için. Benim düşüncem ise; ASLA! Ulusalı kazanma şansı var evet, çünkü farklı, değişik ve yapılmamış gözü ile bakılabilir, ama o kadar. Yahu neresini abartıyorsunuz bu şarkının yapmayın. Tipik “ilahi korosu” bu. Es kaza kazanırlarsa seneye biz de “Selimiye Camii İlahi Koro Ekibi – Cennet Evimiz Olsun” ile katılalım o zaman. Geçelim, umarım seçilmez!
5) Jamie-Lee Kriewitz – Ghost; Bomba gibi bir ses var burada beyler, duyurulur… BA-YIL-DIM! Seçilme şansını oldukça yüksek buluyorum bunun da. Seçilsin de zaten, daha ne olsun. Ses şahane, melodi şahane, şarkı şahane. Üstelik The Voice of Germany yarışmasının son birincisi aynı zamanda. Hadi Almanya sizin için Gregorian yerine seçilecekler listesi yapıyorum, bu da o listede. Hatta listenin en üstünde. İnanıyorum size Jamie’yi seçebilirsiniz, evet evet bunu yapabilirsiniz 😀
6) Joco – Full Moon; Listedeki en alternatif en değişik tarzlardan birisi. Seçilme şansını çok düşük buluyorum ama şahsen. Şarkı kötü değil kesinlikle, ama rakipleri güçlü. Bu sene Almanya Ulusal Finali çok kaliteli geçecek anlaşılan. Seçilirse şaşırırım açıkçası, ama kesinlikle üzülmem…
7) KEØMA – Protected; Her incelediğim ulusal finalde bir şarkı olur, seçilemeyeceği aşikardır ama ben deli gibi severim o şarkıyı. Buradaki şarkım da bu kesinlikle. Buram buram kalite kokuyor. 10 şarkı içerisinde açık ara farkla en sevdiğim şarkı bu benim. Tam sevdiğim tarzda, insanı rahatlatan bir ses ve müzik. Keşke seçilse, ama 7 veya 8. Olacak tahminimce. Seçilirse bu sene deliler gibi Almanya’cıyım J
8) Laura Pinski – Under the Sun We are One; Öncelikle şunu belirteyim ki, bu şarkı henüz tam anlamıyla yayınlanmış durumda değil, sadece 45 saniyelik bir teaser’ı yer almakta internette. O yüzden sağlıklı bir değerlendirme yapmam pek mümkün değil. Ama 45 saniyelik kısımdan anlaşıldığı kadarıyla eli yüzü düzgün bir parça, fakat öyle ahım şahım da değil.
9) Luxuslärm – Solange Liebe in mir wohnt; Bu sene Almanya şarkılarında kötü, kalitesiz, dinlenemez derecede basit vs diyebileceğim şarkı sayısı 0. Bu konuda gerçekten çok memnunum bu ulusal finali değerlendirdiğim için, hatta şahsi fikrim kalite ortalaması olarak bakarsak bence Almanya bu sene en iyi ulusal finale sahip. Luxuslarm de güzel bir şarkı ile katılmış. Şarkının dili Almanca. Seçilme şansını düşük görüyorum, ama seçilirse zevkle dinlenecek kalitede bir parça.
10) Woods of Birnam – Lift Me Up (From The Underground); Buram buram kalite, buram buram 80’ler kokuyor. Bayıldım. Sound o kadar içine alıyor ki insanı, üzgünüm ben bu şarkıya kötü bir şey yazamam 😀 Özellikle nakarata bayıldım.
 
Genel olarak bakılınca buradan gelmesini beklediğim isim Jamie-Lee. Seçilirse çok mutlu olacağım. Onun dışında favori gördüğüm isim Gregorian, her ne kadar istemesem de seçilme olasılığı yüksek gözüküyor. 2,3,5,6,7 ve 10 numaralardan biri gelirse Almanya’yı canı gönülden destekleyeceğim bu sene ki %50 şansım var J Bakalım ne olacak… Sonuç ne olur bilinmez ama bu sene Almanya güçlü gelecek Stockholm’e, işte orası aşikar!

Reklamlar

Fikrinizi Lütfen Bizimle Paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s