Kenan Doğulu: Türkçe ısrarı eski kafalılık

Eurovision’da Turkiye’yi temsil edecek Kenan Doğulu, sarki Ingilizce olursa daha cok insana hitap edecegini belirtti. Doğulu ayrica, Sezen Aksu desteginin karar asamasinda en buyuk etken oldugunu sozlerine ekledi.

 
Eurovision’da Türkçe ısrarı eski kafalılık
Doğulu: “Bu biraz şov işi. Türkçe olması eski kafaların düşüncesi. İngilizce daha çok insana hitap etmesi açısından önemli. Yıllardır ABD’de kendimi geliştirdim. Buna yetecek kadar İngilizcem var” dedi. 
Eurovision için Aksu’dan el aldı!

Yarışmaya Türkiye adına katılma kararını danıştığı Sezen Aksu’nun kendisine “Tam vaktidir. Yürü” dediğini belirten Kenan Doğulu ekledi: “Sigortam Sezen”.

Finlandiya’nın başkenti Helsinki’de 12 Mayıs’ta yapılacak olan 52. Eurovision Şarkı Yarışması’nda Türkiye’yi temsil etmeye hazırlanan Kenan Doğulu, TRT Genel Müdür Vekili Ali Güney’le birlikte TRT Tepebaşı Stüdyoları’nda düzenlenen basın toplantısına katıldı. Ali Güney, başarılı müzik kariyeri ve iyi İngilizcesi nedeniyle seçtikleri Doğulu’yu şarkı dili seçiminde serbest bıraktıklarını belirtti.

Halkoyuna sunulacak 3 şarkı hazırlayıp 15 Şubat’a kadar TRT’ye teslim edecek olan Doğulu, “Teklifi kabul edip etmemek konusunda çok düşündüm. Fuat Güner, Sertab Erener, Athena gibi Eurovision tecrübesi olan arkadaşlarıma danıştım. Kabul ederken en çok Sezen Aksu fikir hocalığı yaptı. Bana ‘Tam vaktidir, çok uygun görüyorum. Yarışmaya gir. Gerekirse birlikte beste yaparız ya da ben şarkı yapar veririm. Yürü’ dedi. Yani bir anlamda garantiliyiz, sigortam Sezen” diye konuştu.

‘Melodik bir şarkı yapacağız’

Yarışmada hangi dilde şarkı söyleyeceği konusunda henüz karar vermediğini belirten Doğulu, şöyle konuştu: “4-5 şarkı üzerinde çalışıyoruz. Daha söz yazacak duruma gelmedik. Lisana çok gerek kalmayacak melodik, efektif bir şarkı da hazırlayabiliriz. Tabii tüm dünyanın anlayabilmesi için en kolayı İngilizce. Aralarda Türkçe sözler de olabilir. Bazen oyunlar dönüyor, yarışmadan istediğimiz dereceyi alamayabiliyoruz ama ben içimdeki sese güveniyorum, başarılı olacağımıza inanıyorum.”

‘Yarışmaya Gaffur gitsin’
Yarışma sayesinde dünyadaki birçok insana “Ben de varım” diyebileceğini belirten Doğulu, “TRT’yle yaptığımız sözleşmede politik ve dini bir unsurun altının çizilmemesi şartı var. Avrupa’ya Müslümanlığı sevdireceğim gibi bir planım yok. Türkiye’nin çağdaş, laik yüzü olarak oraya gideceğim” dedi.

Sezen Aksu imzalı “Çakkıdı”yla bu yaza damgasını vuran Doğulu, Avrupa Yakası dizisinin Gaffur’u Peker Açıkalın’ın şarkıyla yaptığı dansı çok sevdiğini belirtti. Doğulu “Eurovision’a Gaffur’la katılalım. Çok eğlenceli olur” diyenler olduğunu da söyledi.

Haber: Umut Certel

Kaynak: Sabah, Milliyet

Kenan Doğulu: Türkçe ısrarı eski kafalılık’ için 49 yanıt

  1. kenDuygu$ dedi ki:

    Kenan yalwarırım bu siteyi okuyosan we halkın yorumunu merak ediosan eğer bence ing olsun şarkı lütfeeeennn dil seçimi sana kalmış bu konuda zaten lüüttfeeeennn bi daha türkçe şarkı hatasını yapmayalım türkiye’deki bir çok insanda bunu istiyor zaten KENAN SEN KALİTELİ Bİ İNSANSIN WE MÜZİĞİNDE AYNI DERECEDE KALİTELİ KESİNLİKLE SENİN GİTMENE ÇOOOKKK SEVİNDİM SANA BAŞARILARRRR…..

    Beğen

  2. CemAtbasi dedi ki:

    şımarık zengin kolejlilere benzetiyorum bu adamı ben. nedense yıllarca boyle hiseettim kenan dogulu dendiginde yada biyerlerde gorunce sarkılarını duyunca. nenden samimi degilmis gibi hissediyorum?

    Beğen

  3. HaRdRocK dedi ki:

    kenan hadi inglizce yap bu şarkıyı bak inglizce yaparsak avrupa şarkıyıda anlar rimi rimi ley gibi abuk subuk bişey yapmayalım lütfen lütfen

    Beğen

  4. aysuın dedi ki:

    YaaaaaaaaLVARıyORUM! YALVARİyorum! kenan ingilizce şarkıylan katil! rimi rimi ley lelelele?y süper star gibi sarkılarla dil 😀 cidden cok komiqtik son İki senedir sertab gibi birinciligi getiricegine eminiz seni sefiyoruz ingilizceyle katil! mcx mc xmcx

    Beğen

  5. feyyaz dedi ki:

    kenan abı lutfen sarkı ıngılızce ve ıcınde oryantal bır sov yap cunku dunyada ORYANTALI EN IYI BIZ TURKLER YAPIYORUZ BU ONLARI COK ETKILEYECEK

    Beğen

  6. Think twice dedi ki:

    can dündarın yazısı güzel,kenanı eleştirmiş türkçe seçim eski kafalı dediği için ama şu d bi gerçek zaferin yolu nglizceden geçiyor…

    Beğen

  7. aksizi/tarik dedi ki:

    türkçeyle yapabilicegimizin en guzelini 1997 yılında sebnem pakerle yaptık 3.olduk ama o sene o şarkı ingilizce olsaydı 1.dik!sertab türkce gitseydi sizce 1. olurmuyduk evet eurovisiona türkce katılmak eski kafalılık orhan pamuk la tüm toplantı sırasında türkcemi konusuldu tüm toplan tı türkcemıydı hayır…
    Kenanda sadece inglilizce değil içinde türkce sözler bulunan şarkıyla eurovisiona katılmak istediğini dile getirdi!

    Beğen

  8. kanan hadi be dedi ki:

    kenan lütfen şarkıyı ingilizce yap son iki senedir tükçe türkçe diye başımızın etini yediler gördük
    o 1.likten 4.cülükten sonra bu dereceler bize yakışmadı.tüm ülkeler ingilice katılıyor biz türkçe. nolur ingilizce olsun araya türkçede katme 2002 yılında bunu yaşadık biliyorsun.seninle 1. olacağımıza inanıyorum hadi…

    Beğen

  9. bilge dedi ki:

    harika oldu yaa sizin katılmanız.kesinlikle iyi bi derece alıcağından eminim.biliyorsun iki yıldır türkçeyle girdik berbat bi sonuçla geri döndük.2002 yılında da yarı türkçe yarı ingilizce söylendi sonuç gene berbattı.senin ingilizceyle girmen kesinlikle harika olcak.bu sene birinci kesin biziz ve artık almalıyız bu birinciliği.BAŞARILAR SEN BUNU YAPARSIN.

    Beğen

  10. leventluk dedi ki:

    sevgili kenan sarkıyı kesinlikle ingilizce yapmalısın en azından kendi kariyerin içide bu çok önemli.helsinkide göruşmek uzere.

    Beğen

  11. gaffur dedi ki:

    Ya keNAn sen SalaKMISIn bilemiorum ama ? türkce sarkı ve ingilizce karıshımı bişi ilene katilirsan yarısmaya senin gitmenin ne önemi kalirki rimi rimi ley gibi bi sarkımı okucaksın sende allahım kesinlikle tamamı türkce olmalı sarkınının !

    Beğen

  12. HaRdRocK dedi ki:

    evt kenan inglizce katılmassan türkçe abuk subuk şarkılardan kusçam türkçe katıl sonumuz rimi rimi ley ve süperstar gibi olmasın çok abuksubuklardı sen işallah adam akıllı bişey yaparsın ama ne olursa olsun inglizce olsun

    Beğen

  13. Gamz3 dedi ki:

    S3Lam
    Bence de ingilizCe OLmASI LAZIM !!!!!

    Türkçe OLursa KAyBEderiz :s:s:s

    ONdan YAne INGILIZCE Bir $arki BULUN , EUROvisuon Titresin TÜrkÜz DÜNyaNIN TÜrkLEri arkaNDa !!!!
    KUpaYI aLAMADIK BAri EUROviSuONu KAZANANLIM !!!!!!!
    kendinize iyi bakin 🙂

    Beğen

  14. Hayrünisa OKYAY dedi ki:

    Kenan DOĞULU sevdiğim ve takdir ettiğim bir sanatçımızdır.Kendisinin şarkısını güzel ve köklü dilimiz TÜRKÇE söylerse gerçekten başarılı olacağına inanıyorum.ATATÜRK der ki ”Türk dili, Türk milletinin kalbidir, zihnidir.”Bizi anlatmanın en iyi ve doğru yolu kendi dilimizdir.Başarılar…

    Beğen

  15. Şenay dedi ki:

    bu yetenekli sanatçımız ne yapmak istiyor.Yabancı bir dile şarkı söyleyerek başaralı olacağına inanması beni utandırdı. Kendi dilimiz durken niye başka dil. üstelik hakaret edercesine sözlerle bunu ifade etmesi hiç hoş değil. İnanmak istemiyorum, basın çarpıtmış olmalı:))

    Beğen

  16. mehmet dedi ki:

    kenan albümlerinle kendini türkiyeye kanıtladın bu başarıyı avrupada da göstermeni istiyoruz.ben sana inanıyorum ve inanıyorum ki türkiyede sana inanıyor ve güveniyor.bir şey daha sölemek istiyorum şarkı ingilizce olsun.geçen sene ki şarkımız çok saçmaydı.bu sene birinci olmak isitiyoruz ve sanada güveniyoruz allah yolunu daima açık etsin.armour-kartal

    Beğen

  17. Engin ŞENTÜRK dedi ki:

    Kenan Doğulu’nun bu beyanatı beni çok utandırdı. Ne demek o türkçe şarkıyla katılmak geri kafalılık. Yorum yapan arkadaşlar lütfen kendinize geliniz. Türkçenin iyice yozlaştığı bir dönemde güzel dilimize sahip çıkacağımıza, sıradan bir şarkı yarışması için, gereksiz tartışmalar içine çekilmemiz beni bu ülkede yaşayan bir insan olarak hayal kırıklığına uğrattı.

    Beğen

  18. junge dedi ki:

    başta eurovisiona kenan doğulu nun katılamsı beni mutlu etti ama bu katılımı bo……. etmek istemiyorsa şarkıyı ingilizce söylesin!!!!!

    Beğen

  19. Emre dedi ki:

    MEĞER NEKADAR İNGİLİZCE HAYRANI VARMIŞ.

    UTANIYORUM.
    Bu insanlar türkçe şarkı dinlemiyor heralde, ya da şu Fransızca şarkılar nekadar güzel demiyor sanırım.

    KENDİ DİLİNİZDEN UTANIYORLAR.
    BAŞIMIZ GÖGE ERECEK İNGİLİZCE OLUNCA

    TÜRK DEMEK TÜRKÇE DEMEK NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
    M. Kemal Atatürk

    Beğen

  20. kenan doğulu aşığı dedi ki:

    biz türküz türk kalacağımız için şarkının türkçe olması herşeyden güzel, eğer türseniz türk kalacaksanız şarkının türkçe ve ingilizce olması türklüğümüzü kaybetmiş değilizdir. İNGİLİZCE OLSUN TÜRKÇE DOĞSUN
    İNGİLİZCE DEMEKLE TÜRK OLMAYACAKSAK NİYE İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRENİYORUZ

    Beğen

  21. mehmet dedi ki:

    bence de kenan dogulu ingilizce türkce karisimi bir sarki hazirlamali ama bir yandan da türkiye icin cikiyor türkce olmasi daha uygun´dur belki. avrupa yakasinda ki gaffur rolündeki PEKER ACIKALINI´in da oynamasi harika olur öntarafta oynayan bir adam ve arkada muhtesem sarki söyleyen bir kenan dogulu kenan doguluya bol sans

    Beğen

  22. Sinan dedi ki:

    Bence Kenan Dogulunun katilmasi dogru bir karar. Umarim Ingilizce bir Sarki secerler. Buarada, oryantal katmayi sakin unutmayin, avrupalilar cok etkileniyor oryantal danstan. Selamlar…

    Beğen

  23. elif dedi ki:

    bence kazancass çünkü o çok başarılı bi müzisyennnn.ayrıca ozan doğulunun ve sezen aksunun ona verdiği büyük destekle eminm mükemmel bi sonuç çıkarck.BAŞARILARR…

    Beğen

  24. ebru dedi ki:

    ben kenan doğuluya sonuna kadar güveniyorum zaten bizi ondan başka iyi temsil edecek kimse yok.1. olacağına inanıyorum.başarılar dilerim

    Beğen

  25. ünal dedi ki:

    bence kenan doğlu türkçe şarkı söylesin çünkü biz türküz.o ingilizce söylüyerek 1. olacaksa türkçe söylesin sonuncu olsun ondan daha iyi eğer bunları okuyorsa benim bu sözüm ona ders olsun.o yarışmayı hazırlayan bizi dilimizi yok etmeye çalışıyor.ama biz buna izin vermeyeceğiz.bu türkçeyi katliam etmiş oluyoruz.kenan abi işallah yazdıklarımı okursun.kendine iyi bak

    Beğen

  26. SELDA dedi ki:

    YA ARKADAŞLAR GİDİN İŞİNİZE YA BEN KENANDOĞLUYA TÜM KALBİMLE GÜVENİYORUM İSTER TÜRKCE İSTER İNGİLİZCE LİMİLEYİ HATIRLATIYIMDA NOLDU SONUNCU OLDUK GİRDİĞİMİZE DUA EDİN SONUNA KADAR ARKASINDAYIZ BİZ ONA İNANIYOS YÜRÜBE KENAN KİMTUTARSENİ ÖPÜLDÜN

    Beğen

  27. senem dedi ki:

    aşkımm seni çokk sewiyorum eurovision siyasi kesinlikle en yaşışıklı sendin ve en güzel şarkı bizimdi..
    seni çok sewiyorum..:D(L)

    Beğen

Fikrinizi Lütfen Bizimle Paylaşın